AIEC Australian International Education Centre Budapest Europe
AIEC Budapest news about international education, study, student, travel and SEO marketing news for Australia, Europe and Turkey.

Avustralya ve Macaristan Eğitim Danışmanlık Budapeşte

AIEC yurtdışında eğitim ve öğrenci vize uluslararası Öğrenci servis Budapeşte Macaristan.  Dil kurs, staj internship, universite hazırlık, ön lisans, kredit transfer, lisans diploma ve master.

Yurtdışı Eğitim Haber Macaristan Üniversite sınavını kazanamayan gençlere Macaristan’da eğitim fırsatı…..

Türkiye’de üniversite sınavını kazanamayan gençlere Macaristan’ın önemli üniversiteleri kapılarını açıyor…. … Yıllık eğitim ücretleri 5 bin ile 15 bin dolar arasında….

…… İngilizce eğitim verilen bu üniversitelerden alınan diplomalar YÖK tarafından da onaylanıyor. 2004 yılında Avrupa Birliğine tam üye olduğundan beri, gerek uyum süreci  gerekse AB fonlarından alınan desteklerle eğitim alanında büyük ilerleme gösteren Macaristan’da bulunan  üniversiteler, Avrupa’nın en yüksek standartlı üniversiteleri arasında yer alıyor.Budapeşte, Macaristan’ın başkentidir. Aslında Tuna nehrinin iki yakasındaki Budin ve Peşte’nin 17 Kasım 1873 yılında birleşmesiyle oluşmuş şehirdir.

 

NEDEN MACARİSTAN’DA YURT DIŞI EĞİTİM ?

Macaristan’ın sistemli eğitim politikası sayesinde her yıl daha fazla öğrenci Macaristan’a okumaya gelmektedir. Diğer Batı ülkelerinden farklı olarak başlangıç daha çok kolaylaştırılıp teşvik edildiğinden 40’tan fazla milletten öğrenci Macar üniversitelerine devam etmekte. Macaristan’da devlet üniversiteleri kadar özel üniversite de mevcuttur.

 

MACARİSTAN’DA EĞİTİM SİSTEMİ

Yerel hükümetler ilkokul öncesi, ilkokul ve ortaöğretim birinci devre öğretimlerini yönetmektedir. Bir çok öğrenci devlet makamları ve öncelikle yerel hükümetler tarafından idare ve organize edilen ve kamu tarafından finanse edilen okullara gitmektedirler. Eğitim kurumlarının finansmanı sektör açısından tarafsızdır. Kamu ve özel kurumlar aynı kriterlere göre finansman almaktadırlar.

Bu eğitim seviyesi okul sisteminin hayati derecede önem arz eden bir parçası addedilmektedir. Bu seviye 3 ila 7 yaş arası çocuklar için hizmet vermektedir. İlkokul öncesi eğitime bu düzeyde (ovoda) katılım sadece son sınıf hariç olmak üzere (5 yaş üstü) zorunlu değildir, katılım bu sınıfta zorunludur. 2004 yılının Eylül ayı itibariyle, kamu eğitimine ilişkin yeniden gözden geçirilmiş olan kanun öğrencilerin geleneksel numaralandırmaya dayalı ( 1-5 baremi) notlandırma çerçevesini genişleten yazılı sınavlarla değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır. 18 yaşına kadar eğitim zorunludur. Mesleki eğitime çocukların temel eğitim almak zorunda oldukları 16 yaştan önce başlanamaz.

Ortaöğretim eğitimi veren okulların çoğu giriş sınavları düzenlemektedir. Yasa ortaöğretim ikinci devre düzeyinde ücretsiz eğitim verilmesini gerektirmektedir.

Macaristan’da yüksek öğretim kurumları devlet tarafından akredite edilmiş ve resmen tanınmış olan kamu üniversiteleri ve özel/dini üniversiteler (egyetemek) ve kolejlerden (foiskolak) oluşmaktadır. Bu kurumlar uzmanlaşmış kurumlardır ve kendi özel uzmanlık alanlarında dersler düzenlemektedirler.

Macaristan’da bugünkü devlet üniversitelerinin temelleri yüzyıllar önce Avusturya-Macaristan Krallığında kurulmuş kraliyet kurumlarına dayanmaktadır. 2004 yılında Avrupa Birliği üyesi olan Macaristan’da yüksek kalitede eğitim veren üniversite sayısı oldukça fazladır. Bundan dolayı tüm Avrupa’dan öğrencilerin tercih ettiği popüler ülkelerden biri haline gelmiştir. Macaristan’ın bugün kendi eğitim-öğretim kurumlarında yetiştirdiği 14 Nobel Ödülü almış bilim insanı mevcuttur.

Macaristan’da Üniversite Eğitimi

Macaristan en çok ideallerine sahip çıkmak, ve birkaç saatlik ÖSS sınavının sonucuna göre değil, kendi potansiyel ve hedeflerine göre bir eğitim ve kariyer yaratmayı amaçlayanlar için mükemmel bir çözümdür. Tıp okumak isteyen bir aday, yeterli puan alamadığı için istemeyerek biyoloji öğretmenliği okumak, mühendis olmak isteyen bir aday işletme okumak zorunda kalmamalıdır. Macaristan üniversitelerine giriş için ÖSS sınavında başarılı olma şartı aranmıyor.

YÖK Denkliği Var!

Bir Avrupa Birliği ülkesinde okuduğunuz için, AB ile yapılan uyum çalışmaları sonucuna göre diplomanız YÖK denkliği alıyor.

 

Avustralya’da Eğitim ve Macaristan’da Eğitim AIEC Avustralya Uluslararası Eğitim Merkezi okul ve vize başvuru ücretsiz danışmanlık, Yurtdışında Eğitim Avustralya Macaristan Avrupa’da öğrenim görmek için başvuran adayların özel enstitülere ve devlet kurumlarına yerleştirilmeleri işlemlerinde yardımcı olur.

Yüksek öğrenim için Avustralya öğrenci vizesi kolaylaştırılmış vize işlemleri SVP Streamlined Visa Processing.

Sn Andrew Smith (M. Ed. & Cert. TEFLA) randevu için email aiecquest@gmail.com

No Responses to “Avustralya ve Macaristan Eğitim Danışmanlık Budapeşte”

Leave a Reply

